Saturday, May 28, 2011

PerbEzaAn anTara Kau dan Aku

kau?
Hidup mu singkat... tapi penuh dgn ketaqwaan..Masa kau hanya dihabiskan dengan bertasbih memuji Allah..
Aku?
Umurku sudah mencecah 20 an..tetapi, blum cukup baktiku utk agama..sebaliknya masa ku hanya utk dunia..ketaqwaanku pn masih blum cukup...
Bezanya aku dgn kau...


Kau?
hati kau sentiasa ikhlas...ibadat kau hanya utk Kekasih kau shja iaitu Allah..cinta kau trhadapNya tulus..
Aku?
Cintaku trhadapnya kdg-kdg trnoda..ikhlasku sering dipertikaikan..Aku juga kdg-kdg alpa bahawa ibadat yg ak lakukan sama ad berniatkan krn allah atau tidak...
Bezanya aku dgn kau...


Kau?
Ketaatan kau dan kelembutan mu membuatkan kau mmpunyai suami yg sehebat saidina Ali..Lembut yg kau ada bukan lah utk menggoda..tapi lembut yg lahir dari mi adalah hasil didikan yg diberi oleh ayahmu...lembut mu ad tegasnya..
Aku?
sedangkan aku, kelembutanku kadg2 disalah guna...kadg2 juga disalah erti...sedangkan ku tahu berada di zaman sekarang mmpunyai cbran yg pelbagai.kelembutan byk menghancurkan..malah boleh meluluhkan jiwa manusia yg bernama adam...
bezanya aku dgn kau


Kau?
sentiasa tabah dalam menjalani hidup..kau tidak pernah menuruti hawa nafsumu.. kau tidak pernah mengejar kekayaan..hidup mu sentiasa susah..namun begitu, cekalnya dirimu mengaharungi kepayahan...rungutanmu adalah doa dan pujian kpd Allah...kau x prnah merungut sbb syurga dan redha Allah yg kau kejar...
Aku?
jauh sekali beza dgn aku...hidupku sudah cukup Allah bagi.. tapi, bila diberi susah sedikit mulalah aku merungut...mulalah aku menjauh dr yg maha kuasa..rungutan aku hanya bebelan...bebelan kepada manusia...tidak pernah sekali ak terpiki utk mengadu kesusahan aku itu pd yg maha kuasa..aku mengejar syurga tapi, aku tidak berpewatakkan spt org yg mengejar syurga...
Bezanya aku dgn kau...


:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Malunye aku dgn kau...kau trlalu berbeza dgn aku...kau adlah penghulu wanita bagi seluruh semesta..tu mmg selayaknya utk dirimu...kau...nama kau sama dgn aku...tetapi perwatakkan jauh sekali beza...diukur dgn langit dan bumu juga tidak cukup...jurang kita trlalu berbeza...tapi, aku akan selalu berdoa supaya aku dapat berjumpe dgnmu pd satu masa nnti wahai puteri Rasulullah...

No comments:

Post a Comment