Wednesday, March 30, 2011

liFe begin...

dah lama x mengupdate blog yg bersawang....Actually, sakit selama semggu...this is my first time aku dapat sakit yang lama n agk truk spnjang hidup aku...tp, terima dengan redha...sbb Allah tau aku mampu utk menerimanya...thanks Allah...sakit ni Allah bg skali sekala...sakit juga adalah penghapus dosa...klu nk tau, sakit jugak bole uji kita ni, brpegang pada islam lagi atau x...Allah nk uji ketaatan kita...msih mmpukah kita utk bersolat seandainya diri sudah tidak kuat utk melaksanakannya??msih mmpukah diri kita untuk menjalankan tggungjawab kita spt menutup aurat seandainya diri kita diuji dgn kesakitan??

ohh...aku cukup teruji dgn perkara2 macm tu...diri aku juga kdg2 x kuat nk lakukan bnda2 mcm ni jika fizikal ku tidak kuat....sedangkan penyakit yang benama malas juga bole mmbuat manusia lemah...ni apa lg penyakit yg mmg penyakit... tp, pndapat aku, lagi truk klu manusia ad penyakit hati...dasyat kot... nauzubillah...


Sbnrnye nk ckp hidup aku bermula kmbali...sbgai khalifah, student, n mcm2 lg...seleps semggu berehat, so, kini aku meneruskan lagi hidupku spt biase...mmg btul2 rehat masa semggu..
x piki apa dah...terima kasih Allah sbb bg rehat semggu...:)

1 comment: